Te meg mit kerestél a weboldalamon?

Láss a célcsoportod veséjébe, és máris jobb helyzetben vagy mint a cégek 99%-a.

Lássuk azt a 4 fajta élőlényt, aki a weboldaladra tévedhet. Itt csak azokat a látogatókat mutatom be, akik egy vállalkozói oldal számára érdekesek.

Passzív érdeklődő

Ők azok az emberek, akiknek még nem alakult ki a problématudatuk, de tudják, hogy valamikor a távoli jövőben szükségük lesz a szolgáltatásra/termékre. Ők azok, akik jönnek, picit nézelődnek és rájönnek, hogy: ez még bőven ráér! Ők akkor foglalkoznak az általad kínált megoldással, ha valamilyen külső inger éri őket vagy szembe jön mondjuk egy Facebook hirdetésed.

Aktív érdeklődő

Itt már van kialakult problématudat. Fontos a probléma megoldása, de még nem sürgős. Ezen a ponton a látogatónk csak információt keres. Egészen biztos, hogy nem fog vásárolni, de a számára hasznos tartalomra nagyon is vevő. Ők érkezhetnek a keresőből(organikus), Adwords/Facebook hirdetésből, hivatkozásból.

Kész vevő

Neki már sürgős a probléma megoldása. Jön és vesz/ajánlatot kér. Imádjuk őket.

Csalódottak

Egy speciális tortaszelet. Ők már csalódtak egy hasonló szolgáltatásban/termékben, de ettől függetlenül szükségük van rá. Bennük bizalmat kell építenünk és erős gátakat kell áttörnünk.

Persze a valóság nem fekete és fehér.

Biztos vagyok benne, hogy mind a 4 kategóriában van olyan terület, ahol magadra ismersz. Ebben nincs semmi boszorkányság, így működik az egészséges emberi döntéshozatal. Ha jobban megfigyeled, akkor a kategóriák egymás alatt sorrendet képeznek. Sorrendet.

Tehát, a passzív érdeklődőből, aktív érdeklődő lesz. Majd pedig vevő. Optimális esetben pedig a “csalódott” kategóriához el sem jut. Ezért nagyon-nagyon fontos, hogy ne csak a kész vevőkre vadássz! Belőlük nagyon kevés van, és nem túl nagy rá az esély, hogy pont téged választanak. A cégek jelentős része a kész vevőket célozza meg a Direkt Marketing (Azonnali eladást célzó kampány. Gyakran valamilyen árbeli kedvezménnyel.) reklámjaikkal.

Te ezt maximum 10-20%-ban csináld! Te légy okosabb és segíts azoknak, akik még passzív/aktív keresési szakaszban vannak. Hiszen amikor vásárlókká cseperednek, vajon ki fog az eszükbe jutni? Akiben bíznak. És kiben bíznak? Aki hasznos információval látta el őket. Ki volt az? Elárulom: Te.

Ha érdekel, hogy hogyan lehet ezt nagyon jól csinálni, kérj ajánlatot!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.