Te is a saját bevételed útjában állsz?

A tradicionálisnak számító délutáni benzinkútos kávé + Duna part sziesztám közben a szokásos 5-6 téma helyett, csupán 1 foglalkoztatott. Miért van az, hogy sokan nem tudunk vállalkozni? Magához a tevékenységhez nagyon is értünk, de a vállalkozása stabilizálása, de még a fedezeti pont elérése is gyakran leküzdhetetlen akadályt jelent. Hibát hibára halmozunk, figyelmen kívül hagyjuk azokat a dolgokat, amiket nem kéne figyelmen kívül hagynunk és állunk kétségbeesett tekintettel a havi cash-flow eredményünk előtt.

A probléma az, hogy a jobbik esetben a termékünkhöz/szolgáltatásunkhoz értünk, de céget irányítani már nem tudunk.

Nehéz, borzasztóan nehéz beismernünk magunknak, hogy bizony az esetek túlnyomó részében a fejétől bűzlik a hal.

Mert mit csinálunk?

 

Fogjuk a realitást, jól beleröhögünk a képébe és idealizáljuk a piacot a vállalkozásunkra.

Ahelyett, hogy vállalkozásunk koncepcióját szabnánk a valóságra.

Miért tesszük ezt? Miért nem tudjuk objektíven szemlélni a vállalkozásunkra? Mert a realitás fájdalmas. Egy ideális világban a termékünkre mindenkinek szüksége van, és mindenki meg is veszi. Kiszámoljuk, hogy Magyarországon 3 000 000 embert érint(het) a termékünk, és ha csupán az 1%-ának eladjuk mi már boldogok vagyunk. Az 1%-ot még nem nehéz meggyőzni. (Gondoljuk mi.)

Tetemes bevételt vizionálunk, de mikor végre útnak indítjuk a kampányt: alig-alig csöpög a megrendelés. Ez persze lelomboz minket és választás elé kényszerít. Dönthetünk, hogy bezárjuk a bizniszt vagy elfogadjuk, hogy nem a Spanyol viaszt találtuk fel, és objektíven kezdjük el kezelni a vállalkozásunkat. Tudomásul vesszük, hogy bizony ránk is érvényesek a játékszabályok.

A világon nincs olyan értékteremtő tevékenység, ami nem igényel kőkemény mögöttes felkészülést. Egy bajnok ökölvívónak vajon az a 4×2 perc hozza el a sikert, vagy az évekig tartó tetemes edzés, alázat, felkészülés és önfegyelem? A legtöbben csupán megszerzzük az engedélyét és már megyünk is a ringbe. Másik példával élve: Jogosítvány nélkül vezetünk autót, mert mi érezzük a vasat.

Ezért küszködik rengeteg cég a marketinggel és a sales-el. Mert érzésből csináljuk… ahelyett, hogy működő technológiákat adaptálnánk a cégünkbe és elvégeznénk egy tisztességes célcsoportkutatást.

Az üzenet pedig az, hogy ne csüggedjünk ha a vállalkozásunk nem hozza a kívánt eredményeket. Kezdjünk el a realitás talaján technológiákat alkalmazni a marketingben és a salesben.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.