Lever a konkurencia! Mit tegyek?

“Az ember elmehet a világ végére, és még ott is megtalálja a konkurenciát.”

Dean Ray Koontz

 

Megjelent egy új konkurensünk és jónak tűnnek! – A mondat, amitől görcsbe rándul a gyomrunk, kihagy egy ütemet a szívünk és egy apró izzadságcsepp indul útnak a homlokunk tetejéről.  Tehát nem szívesen halljunk meg. Kisvállakozóként nincs akkora mozgásterünk és erőforrásunk, hogy masszívan elnyomjuk, így egyetlen lehetőségünk van: jobbnak lenni.

Hasznos infó

Amennyiben a konkurens csupán az árainkkal versenyez, tilos árversenybe kezdni vele. Fennáll a veszélye, hogy megnyered.

Eljött az ideje zseniális ajánlatot kovácsolni a termékünkből!

ESETTANULMÁNY: Mit tehet egy babacipő webáruház, ha magához akarja láncolni a vevőit?

Egy kérdés érkezett, ahol a tulajdonos jobbá szerette volna tenni a webáruháza marketingjét és növelni a vevőhűséget.  Az árakció tűnt számára kézenfekvő megoldásnak. Akciózni viszont lehet okosabban is!

Hasznos infó

Az árakció sokszor egy burkolt segélykiáltás, amit a vevő is megérez. Árakciózni csak rövid határidővel szabad!

Tegyük fel, hogy a webáruház egy cipő árából elenged 1500 forintot. Akkor az 1000 eladott cipő után 1 500 000 forint profit kiesést jelent. A negatív töltetű kommunikáció (árakció) káros hatásairól még nem is beszéltünk.

Vegyük észre, hogy minden összefügg mindennel. A rossz döntések egymást erősítve taszítják rossz irányba a vállalkozásunkat.

Az ötletem az volt, hogy vessük el az árakciót, és inkább importáljunk be 1000 db plüssállat figurát Kínából. Így van 1 500 000 forintnyi erőforrásunk.

Például:

  • 200 db delfin
  • 200 db oroszlán
  • 200 db fóka
  • 200 db ló
  • 200 db krokodil

Egy plüssfigura Kínából, szállítással és adóval legrosszabb esetben is 700 Forintból nálunk van. Amennyiben ugyanattól a gyártótól rendelünk, akkor mégkedvezőbb árat kapunk.

Ha megvannak a plüssállatok, akkor kezdjük el kommunikálni azt, hogy nálunk minden cipővásárlás mellé jár egy ajándék plüssfigura is! Mivel többféle plüsst szereztünk be, ezért szettként is hirdethetjük. Tehát az első vásárláshoz megkapja a delfint, a másodikhoz az oroszlánt és így tovább. Ebben az esetben már nem csupán termékünk van, hanem ajánlatunk. A webáruház már nem csupán egy a sok közül, hiszen ezzel az ajánlattal sikerült megkülönböztetnie magát a többitől.

Az ajánlat attól lett zseniálisan jó, hogy az anyukának nem csupán a cipővásárlási problémáját oldotta meg, hanem a folyamatos játékvásárlási “problémát” is kezelte. A gyűjthető szett módszerrel pedig növeljük az újravásárlás esélyét.

 

Ugye mennyire más ezt kommunikálni, mint az 1500 forint kedvezményt?

 

Pénzeljünk!

Ez azt jelenti, hogy 700×1000=700 000 forintot költöttünk el. A vállalkozás számára pedig megmaradt 800 000 forint.

A következő szint pedig az, hogy ezeknek a figurákat megszemélyesítjük és kitalálunk nekik egy történetet. Egy mesét. Tehát egy mesekönyvet is készíthetünk, amit keresztértékesítéssel (Cross-sell) adhatunk el a webáruházunkban.

Amennyiben új konkurens vállalkozást kapunk, érdemes több szempontból is megvizsgálni a megoldáshoz vezető utat. Ne árakción gondolkozzunk, hanem egy zseniálisan jó ajánlaton. Természetesen egy ilyen fejlesztéshez nem kell megvárni, amig a versenytársunk hideg leheletét megérezzük a nyakunkon. 🙂

Tedd fel magadnak a kérdést.

Milyen ajánlatot tudsz adni a célpiacodnak?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.