Ki csinálja a cégemben az online marketinget?

Aki ért hozzá.

Ha megszületett a döntés, (egy nagyon jó döntés) hogy online marketingre is szükség van cégünk növekedéséhez, akkor máris egy sor kellemetlen kérdéssel állunk szemben. Ezekből az első és talán a legfontosabb, hogy kit bízzunk meg vele?

Ha már körbenéztünk a szolgáltatók és oktatók piacán, akkor máris komoly ellentmondásokba ütközünk. A szolgáltatók azt mondják, hogy mindenképp külsős céget érdemes megbízni, mert az objektív szemmel tudja nézni a cégünket és segít a talajon maradni.

Ha az online marketinget oktató cégeket nézzük, akkor mind arról próbál meggyőzni minket, hogy a marketingnek cégen belül van a helye. Nekünk vagy az alkalmazottunknak kell megtanulni. Tipikus Magyar körkép: mindenki a saját pecsenyéjét sütögeti.

Mindkét fél jól mondja, de egyik félnek sincs igaza.

Amennyiben érezzük magunkban az erőt és vágyat, hogy mi magunk csináljuk vállalkozásunk online marketingét, van időnk keményen tanulni és a tanultakat megvalósítani, akkor kezdjük el. Elképesztően fontos, hogy szívvel-lélekkel csináljuk és ne valami nyűg legyen. Ugyanis! Ha nyűgnek érezzük, akkor az érződni fog a munkánkon is. Ha pedig időnk nincs rá, akkor egész egyszerűen nem fognak megvalósulni a zseniális ötleteink.

 

Ha pedig nem valósulnak meg, akkor a bevételünk is csupán képzeletbeli valuta lesz.

Vegyünk fel rá valakit? Nos ebben az esetben vagy egy olyan embert kell felvenni, aki átfogóan átlátja ezt a tevékenységet és a megvalósításban is jeleskedik. Ő bizony nem lesz olcsó. Nagyon nem. A másik lehetőség, hogy részterületekre bontjuk a marketinget és minden részterületre felveszünk valakit. Nos, ez a megoldás sem hagyja hidegen a költségvetést. Esetleg vegyünk fel egy pályakezdőt, aki majd később beletanul mindenbe? Jó ötlet, de akkor nekünk is meg kell tanulnunk mindent, hiszen profi mentor nélkül nem lesz eredményes a relationship.

(Amennyiben az utóbbi lehetőség mellett voksolunk, akkor mérlegeljük azt is, hogy Y generáció végei és Z elejei munkavállalónk lesz. Vele pedig “speciálisan” kell bánnunk, különben hamarosan úgy ott hagy minket mint eb a sz.rát.)

Mi a megoldás? (Saját véleményem.)

A problémát mindig rendszerszinten kell kezelni. Én elkezdnék egy ügynökséggel dolgozni, és amikor már feláll a koncepció és egy-két hónapja fut az együttműködés illetve megjelenik a többletbevétel (Tehát ha van eredmény.), akkor felvennék egy pályakezdőt, aki elsősorban az ügynökség asszisztense lenne. Feladata nagyrészt a tanulás és a cégemben zajló marketingfolyamatok pontos dokumentálása lenne. Ahogy fejlődne, úgy venne át több és több feladatot a külsős partnertől. A végén pedig az ügynökséget tenném tanácsadói/oktatói szerepbe.

A munkavállaló így képes lesz önállóan és jól dolgozni. Ha pedig úgy dönt, hogy továbbáll, akkor sincs probléma hiszen minden marketingolyamatot részletesen ledokumentált a céges felhőben, így az utódjának csak fel kell vennie a fonalat.

Én így csinálnám.

A legfontosabb az, hogy a kezdetektől olyan ember építse, aki ért hozzá.

Érzésből nem lehet sikeres online marketingje a cégünknek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.