Hova vezet a marketing robbánsszerű fejlődése?

Emerson azt mondta, hogy ha egy jobb egérfogót csinálsz, az emberek ösvényt taposnak a kunyhódhoz. Ez azonban ma már nem igaz. Senki sem fog hozzád ösvényt taposni. Be kell csomagolnod, és reklámoznod kell azt az egérfogót. Akkor jönni fognak.

King Camp Gillette

 

A jó termék eladja magát! Ez valóban így van. A jó termék eladja magát, de nem elsőre. Amennyiben hosszútávon szeretnénk a piacon maradni nem is operálhatunk rossz termékkel vagy szolgáltatással.  Tegyük fel, hogy hibátlan volt a fejlesztés és kész van a termékünk, ami valóban valós végfelhasználói igényekre épül és ki is elégíti azokat. Egy ideális piaci világban ez a meggazdagodás receptje. Csakhogy a piac nem ideális hanem reális.

Ha valóban nem lenne szükség a marketingre, már réges-régen eltűnt volna a cégfejlesztési eszköztárból. Ehelyett mi történik? Nézzük csak az online marketinget. Eddig soha nem látott léptékekkel fejlődik. Fejlődik, mert a fogyasztó oldal éhezik rá. Ebben az esetben a fogyasztók a vállalkozások.

Miért akarnak a vállalkozások jobb marketinget? Mert valójában a vásárlók fejlődnek.

Eszünk ágában nem lenne bonyolult marketingrendszereket kiépíteni, ha elég lenne egy hirdetés, hogy: Hahó! Itt vagyunk! Csináltunk egy ilyen terméket, ami erre meg erre lesz jó neked! Vásárold meg itt vagy ott!

 

A direkt marketing technológia (DM kampány) haldoklik. Aki ezt nem látja be, az ennek a módszernek a sírjába ugrik fejest a vállalkozásával.

Pedig elkerülhető lenne.

A vásárlók kikényszerítik, hogy valami tényleg csodálatos dolog szülessen meg a hagymányos értelemben vett reklámokból. Ez pedig nem más, mint a segítő szándék. A segítő szándékkal kell átitatnunk a marketingstratégiánkat. A leendő vásárlónknak éreznie kell azt, hogy nem csak eladni akarunk valamit, hanem ténylegesen meg akarjuk oldani a problémáját. Segíteni akarunk rajta!

Érdekel, hogy ez a fajta “segítő szándékú marketing” hogyan valósítható meg a vállalkozásodban? Kérd az ajánlatunkat!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.